loading...
ندای بردسکن
مسعود نوري بازدید : 285 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

جوابیه سوال برانگیز !؟
نویسنده: محمد قلی پور/ چاپ در شماره 120 نشریه خورشید خراسان(سرمقاله)

به دنبال چاپ خبري مبني بر« توضيح دادستان بردسکن در رابطه با يک پروند زمين خواري» در  نشريه خورشيد خراسان شماره 119 جوابيه اي در يکي از نشريات محلي بردسکن از سوي متولي محترم موقوفه يوسف سلطان چاپ شد که خود اين جوابيه سوالات زيادي در ذهن شهروندان ايجاد کرده است و به نظر مي رسد متولي محترم اين موقوفه که معلوم مي شود خيلي نگران تشويش اذهان عمومي هستند لازم است پاسخ قانع کننده اي براي اين سوالات داشته باشند.
در اين جوابيه به خدمات ارزنده اين موقوفه به شهرستان بردسکن اشاره شده و سوال اينجاست که اولا چه خدمات ارزنده اي تا کنون از ناحيه اين توليت به مردم شهرستان ارائه شده است؟ ثانيا آيا اشاره به اين موضوع در يک جوابيه ي به اصطلاح حقوقي نشانه ي چيست؟ آيا غير از اين است که متولي محترم مي خواهد با ايجاد جو رواني و تبليغاتي مانع رسيدگي آرام به يک دعواي حقوقي شود که خواسته بسياري از شهروندان عزيز مي باشد؟
ثالثا خرج کردن از آبروي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در چه راستايي صورت گرفته است؟
همه به ياد دارند هنگامي که عده اي براي رسيدن به مقاصدي خاص موضوع وقف دانشگاه آزاد اسلامي را طرح نمودند مقام معظم رهبري به صورت شفاف بيان فرمودند: «در پي مأموريت به دو هيئت فقهي و حقوقي براي بررسي عميق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي، مجموعه بحث ها و تدقيق در ادله مختلف به اين نتيجه قطعي منتهي شد که وقف مزبور داراي اشکالات اساسي فقهي و حقوقي است از جمله، هم به لحاظ مشروعيت وقف مذکور و هم از جهت صلاحيت هيئت محترم موسس در انشاء اين وقف. همچنان که مشکل اساسي تحقق قبول مقام ذيصلاح نيز مطرح است، بنابراين وقف مزبور از لحاظ فقهي و حقوقي صحيح نيست...»
اتفاقا با توجه به همين نظر معظم له مي توان درباره اصل وقفنامه که در 340 سال قبل حاکم ديار ترشيز، زمين هاي باير را وقف اولاد خود نموده است تشکيک نمود و مدعي العموم، وظيفه ي شرعي و قانوني دارد که نسبت به پيگيري صحت وقفنامه اقدام نمايد. چه بسا که هزاران نفر از مردم شريف بردسکن اقدام مدعي العموم را تحسين نموده و ضروري است به منظور تنوير افکار عمومي  اين پرونده به جديت دنبال شود.
علي رغم اينکه اصل وقف زمين هاي باير توسط شخص حاکم، بر اولاد محل ترديد است ولي پرونده مربوط به موقوفه، بحث جابجايي سند و قف با زمين هاي باير شهري را مورد برسي قرار مي دهد و مي خواهد مشخص کند که مرز زمين هاي اوقافي ، کال گشاد کنار پست برق(بعد از باربري شاهرخ) است يا کال پل کميته امداد.
دغدغه مقام معظم رهبري هم اين بوده است که وقف ها آلوده به شک و ترديد نشود و دغدغه دادستان محترم هم در اين راستا مي باشد.
 همگي اذعان دارند که شخص مدعي العموم بيش از هر کسي به زواياي حقوقي و قانوني سخنان خود اشراف دارد و تذکر حقوقي به دادستان با استناد به اصول قانون اساسي و مواد قانون آئين دادرسي کيفري ، جز اعمال فشار براي عقب نشيني از مواضع قاطع در پيش گرفته شده، نمي تواند چيزي را به ذهن برساند.
بيان شکايت از مدعي العموم آن هم از طريق يک نشريه عمومي جز اعمال فشار بر ضابط دستگاه قضا  چه توجيه ديگري دارد؟ در نظام جمهوري اسلامي که شعار آن آزادي است،  هرکس به حق يا ناحق مي تواند از بالاترين مقامات قضائي و غير قضائي شکايت  نمايد، مهم نتيجه اي است که از اين شکايت حاصل مي گردد و لزومي نداشت آن را از طريق جرايد عمومي منتشر نمود.
همانطور که خود متولي محترم اشاره نمودند، مدعي العموم وظيفه دارد از حق عامه ي مردم دفاع نمايد و چنانچه تشخيص دهد موضوعي از طرف مردم پيگيري مي شود و عدم اطلاع رساني به موقع ممکن است تبعاتي به همراه داشته باشد بايد به موقع اطلاع رساني نموده و اذهان جامعه را آرام نموده و آنها را نسبت به احقاق حق شان مطمئن سازد.
البته برخلاف تصور متولي محترم کساني که در مورد صحت اين وقفنامه سوال دارند عده قليلي نيستند بلکه هر انسان مومن و عاقلي از خود مي پرسد مگر ممکن است حاکم يک ايالت در 340 سال قبل قسمتي از مجموعه تحت حاکميتش را تا ابد وقف فرزندان خود نمايد؟!
متولي گرامي يقين داشته باشند  که با اعلام پيگيري موضوع توسط مدعي العموم نه تنها ذهن مردم فهيم و نجيب اين ديار مشوش نمي شود بلکه آسوده  خاطر مي شوند که کسي هست که با جديت به دنبال احقاق حقوق عامه است.
اکنون که مدعي العموم دارد خواسته مردم را  با جديت پيگيري مي نمايد ، همه وظيفه داريم ضمن حفظ آرامش، پيگير موضوع بوده و به ايشان اطمينان دهيم  که عموم مردم به اجراي قوانين شرعي و مدون دولت جمهوري اسلامي پايبند بوده  و  انتظار دارند قوه ي قضائيه با قاطعيت و جديت به موضوع مذکور که امروزه تبديل به خواست عمومي شهروندان شده رسيدگي نموده و نتيجه را به اطلاع همگان برسانند.

مسعود نوري بازدید : 252 پنجشنبه 17 دی 1394 نظرات (0)

احداث مصلای نماز جمعه در بردسکن، ادامه مسیر پر پیچ و خم قبلی یا درانداختن طرحی نو؟

نویسنده: یک شهروند / چاپ شده در شماره 120 نشریه خورشید خراسان

صور کنید کسی که مسیری طولانی را با مشقت فراوان طی کرده هنگامی که در اواسط راه می نشیند استراحت کند ،به راهی که رفته می ا ندیشد وبه بقیه راه طولانی مانده نگاهی می اندازد. لحظه ای با خود فکر می کند که آیا مسیر را درست آمده است  یا نه ؟ لحظه ای مردد می شود، می خواهد با خود فکر کند که شاید مسیر را اشتباهی انتخاب کرده است اما وقتی که نگاهی به تاول های کف پایش می اندازد، ابدا نمی تواند تصور این را بکند که شاید مسیر را  اشتباه آمده است و لذا به مسیر ادامه می دهد و... 
اگر بنشینیم و فکر کنیم قضیه مصلی شهرستان بردسکن از آن حکایت هایی است که برای آن هزینه هایی شده است اما این تفکر و ادامه این ساخت وساز نه تنها توجیه ندارد بلکه شاید لازم باشد که بیاییم بنشینیم و بپذیریم که ادامه کار  اشتباه است. داشتن مصلای بزرگ  جهت برگزاری تجمعات بزرگ و عمومی حق ماست و باید وجود داشته باشد اما نه قانون است و نه تبصره و نه فتوی شرعی که باید مصلی و مسجد جامع در کنار هم باشند چه بسیار شهرهایی که مصلی نماز جمعه در جوار مسجد جامع نبوده و نیست نمونه اش تهران و مشهد و کاشمر و...
ساختن مصلی به قیمت بی خانمان کردن دهها شهروند که عمرشان را با خاطرات این منازل  سپری کرده اند در سنی که باید یاریگرشان باشیم چه توجیه منطقی دارد؟
آیا محروم کردن پیر مردان و پیر زنانی که تنها دل خوشی آنها همسایگی با مسجد بوده است و عمرشان را در جوار مسجد بوده اند و از نمازگزاران همیشگی روز جمعه هستند  کار پسندیده ای است؟ اینان در این سن و سال نه توانایی ساخت و ساز دارند و نه  طاقت دوری از مسجد. اینها همان نمازگزارانی هستند که شاید اگر از مسجد دورشان کنیم ، جای خالی آنها در صفوف نماز های جمعه و جماعت خالی شود.
لذا چه اشکالی دارد که تا همین جا که آمده ایم بنشینیم و فکر کنیم به گزینه های دیگری . مثلا تغییر محل مصلی. به طور مثال اگر مصلی در محل قبرستان قدیمی خیابان طالقانی روبروی مزار سید باقر باشد در حالی که زمین رایگان است غصبی نیست مدعی ندارد فضای پارکینگ فراوان دارد داخل شهر هم هست در حاشیه هم هست ساخته شود چه اشکالی دارد.
گزینه دیگر در جوار مزار امام زاده است در کدوغن و  گزینه دیگر مسیر بلوار امامزاده
گزینه دیگر بلوار دانش آموز محل فعلی پنچ شنبه بازار و زیر پل کمیته امداد
گزنیه دیگر در مسیر بهشت رضا  در فضاهایی که متعلق به شهرداری است
گزینه های دیگری هم هست که مثلا در بلوار امام رضا و بلوار شهید مطهری در فضاهای خالی و تغییر کاربری داده نشده و ساخته نشده.
بزرگوارانی که مسئول هستید ...
1-  اگرشما  نسبت به توقف خرید و ساخت پروژه مصلی در محله قدیمی ،گران و مسکونی شهراقدام کنید و جانمایی دیگری داشته باشید که هر چه زودتر شروع به ساخت و ساز نمایید چه اشکالی دارد.
2-  می توانید مکان چند منظوره ای بسازید که در امور دیگری مانند عزادرای روز عاشورا و نیز اجتماعات چند ده هزار نفری مانند نماز عید فطر و عید قربان و مسایلی از قبیل حضور و سخنرانی شخصیت های سیاسی و اجتماعی مانند رییس جمهور و رهبری معظم که امیدواریم بتوانیم روزی میزبان ایشان باشیم و مراسم عمومی هم قابل استفاده باشد    
3- بزرگواران این مکان حتما نباید معماری سنتی و پر هزینه داشته باشد بلکه ساخت یک فضای بزرگ و یک دست بدون غرفه و معماری پرهزینه و گلدسته و آینه کاری وکاشی کاری مشکل را حل می کند
 عزیزان، فضای اطراف مصلی بخاطر نزدیکی به بازار روز به روز گران تر و شلوغ تر می شود و پیشرفت پروژه روز به روز کند تر و سخت تر.
پس بیایید جلوی ساخت این پروژه را که حرکتی لاک پشتی دارد و هزینه بر و صرفا خرید منازل اطراف، میلیارد ها تومان هزینه دارد  را بگیریم . اینکه بگوییم گلدسته های مصلی باید بر ساختمان عظیم بانک ملی خیابان اصلی شهر سایه افکندچه توجیهی دارد؟

مسعود نوري بازدید : 269 چهارشنبه 20 آبان 1394 نظرات (0)

سرمقاله شماره 118 نشریه خورشید خراسان (ندای بردسکن سابق)

پایانی یک طرفه بر تقابل قلمی دو نشریه شهرستان

نویسنده / رضا نوری

چندی است که تقابل قلمی بین این نشریه  که سابقا با نام ندای بردسکن منتشر می شد و نشریه محترم نوبهار بردسکن به مدیر مسئولی آقای عماد طاهری مشاور شهردار محترم بردسکن  به وجود آمده و دو نشریه مطالبی را در پاسخ به یکدیگر منتشر می کنند که البته محور این تقابل هم عمدتا عملکرد مدیریت شهرداری و شورای شهر بردسکن بوده است که گاهی یکسری از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی مورد انتقاد ما که به نحوی زبان گویای مردم هستیم  بود. به تازگی این مشاجره در سطح دو نشریه، فضای شهرستان را غبار آلود نموده و تعدادی از همشهریان عزیز از جمله بزرگان،دلسوزان ،مسئولین ادارات و اندیشمندان شهرستان از طریق ارسال پیامک  یا ملاقات حضوری با مدیر مسئول و سردبیر نشریه خورشید خراسان خواهان پایان دادن به این تقابل شدند.
عده ای از فرهیختگان شهر نیز که ساکن دیگر شهر ها یا استان های کشورند در طول ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در دیدار با مسئولین نشریه، ادامه این روند را به ضرر شهرستان دانسته و خواهان پایان دادن به آن شدند.
بدینوسیله دو هفته نامه «خورشید خراسان»  جهت احترام به مخاطبین و نیز در نظر گرفتن جایگاه خود به عنوان یک نشریه استانی و دارای سابقه، پایان یک طرفه این مناقشه قلمی را اعلام نموده و از این پس جوابیه یا مطلبی را در پاسخ به نشریه محترم نوبهار منتشر نخواهد کرد .
به دنبال استانی شدن نشریه، بیش از صد پیام تبریک از سوی مسئولان عالی رتبه ، مدیران دستگاههای اجرایی و بویژه مردم قدرشناس شهرستان به دست ما رسید و  جسارت ما را برای شروع فعالیت در سطح استان ستودند و باعث دلگرمی ما شدند که از همه آنها ممنونیم ، دوستی هم ساز نا امیدی را ساز کرد و نوشت:نشریه ندای بردسکن (خورشید خراسان) که فعلا پتانسیل کافی برای انتشار در سطح شهرستان را ندارد چگونه می تواند در سطح استان مخاطب خود را به دست آورد؟!
انتظار داشتیم این دوست عزیز که چندین ماه به عنوان سردبیر نشریه ندای بردسکن با ما همکاری می کرد ،حال که موقعیتی ایجاد شده تا در سطح استان فعالیت کنیم ، به کمک ما بیاید و گوشه ای از کار را بگیرد تا بتوانیم به عنوان نماینده شهرستان بردسکن باعث سربلندی  همه شما مردم شریف باشیم .
 البته ایشان درست فرمودند زیرا در آغاز هر راه مطمئنا مشکلاتی وجود دارد ، اما امیدواریم با اتکال به خداوند متعال و کمک شما مردم قدر شناس و دوستان دلسوز، بتوانیم زیر ساخت های لازم برای فعالیت در سطح استان را به مرور فراهم سازیم.
اینجانب هیچ گونه پاسخی به نوشته های شماره گذشته نشریه محترم نوبهار نمی دهم و حتما همان طور که اذعان داشته اند آنها بهتر و منظم تر از ما هستند .
                                    « تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ »

مسعود نوري بازدید : 284 شنبه 18 مهر 1394 نظرات (0)

شهردار بردسكن  با انتشار پيامك شخصي يك شهروند، اعتماد مردم را نسبت به مديران دستگاههاي اجرايي خدشه دار نمود

هنرور شهردار بردسکن بارها و بارها در جلسات مختلف عنوان نموده که از هم فکری و نظرات شهروندان در رابطه با امور مختلف مربوط به شهرداری استقبال می کند، چندي پيش آقاي علي اكبر عسكري ، سردبیر نشریه ندای بردسکن ، به عنوان يك شهروند، پيامكي شخصي به موبايل آقاي مهدي هنرور شهردار بردسكن ارسال مي كند اما شهرداري بردسكن در اقدامي غير اخلاقي اولا اين پيامك را براي چندين نفر ارسال مي كند وسپس بدتر اينكه از طريق نشريه نوبهار در سراسر افكار عمومي منتشر مي نمايد كه اين اقدام ، اعتماد مردم را نسبت به مديران دستگاههاي اجرايي خدشه دار نمود.
آقاي عسكري که نوشته هایش در دو سال اخیر نشان می دهد صراحت ،دوری از غرض ورزی و نقد منصفانه را به هر چیز دیگر ترجیح می دهد و وامدار هیچ نهاد یا شخص خاصی نیست، در پیامکی شخصی ، مخالفت شهرداري با برگزاري همايش كشوري ورزش هاي باستاني را ستود و نکاتی را پیرامون این موضوع به آقای مهدی هنرور شهردار محترم بردسکن یادآور شد.طبعا در این پیامک از آن جا که کاملا جنبه خصوصی داشت و بنا نبود در سطح عمومی منتشر شود، از ادبیات و واژگانی استفاده شده بود که به هیچ عنوان مناسب انتشار در فضای عمومی جامعه نبود.
البته همین دیدگاه درشماره  116نشریه ندای بردسکن، به دور ازنفاق و دو رویی و با ادبیاتی قابل ارائه به عموم شهروندان به چاپ رسید.اما در کمال تعجب شهردار محترم و نشریه نوبهار ، در اقدامی غير اخلاقي، غير قانوني و دور از عرف مطبوعات ، اقدام به انتشار پیامک مذکور در نشريه نمود و موجبات دلخوری باستانی کاران عزیز شهر را فراهم آورد.
جالب آن که در جوابیه ارسالی به نشریه ندای بردسکن، شهردار محترم اذعان داشته است« درج متن پیامک مذکور دور از اخلاق اسلامی و منوط به کسب اجازه از سردبیر نشریه مي باشد» اما شهرداري بردسكن جوابیه ای که نشریه ندای بردسکن طبق قانون مطبوعات فرصت داشت در یکی از دو شماره ای آينده خود به چاپ برساند را عجولانه وبه صورت غیر قانونی و احتمالا به خاطر عدم اشراف شهردار به قانون مطبوعات، در شماره 13 نشریه نوبهار به چاپ رساند!
در پاسخ به شهردار محترم باید گفت :جناب آقاي كفاش زاده با نشريه نداي بردسكن مصاحبه كرده اند و تمامي مستندات موجود است و چه بسا اگر خلاف اين بود مطمئنا شخص ايشان تا كنون اعتراض مي كردند اما اينكه  شما با تهدید باستانی کاران به بازپس گیری مکان ورزشي آنان که متعلق به شهرداری است و با تحت فشارقرار دادن یک ورزشکار با سابقه و پر افتخار این ورزش که تمام دغدغه اش در طول بیش از دو دهه، روشن ماندن چراغ ورزش باستانی در بردسکن است، از ايشان امضا بگيري كه  مصاحبه اي با نشریه ندای بردسكن نداشته است، اقدامی است مذموم و غیر اخلاقی. لذا بدانيد كه مطلب چاپ شده به هيچ عنوان بي پايه و اساس نبوده و مدارك و مستندات مصاحبه موجود است.
آقای هنرور! اختلاف نظر بین سردبیر و مدیر مسئول نشریه ندای بردسکن امری کاملا طبیعی است؛همان گونه که بین اعضای یک خانواده هم اختلاف نظر،قهر و طرد متقابل وجود دارد( احتمالا این بخش، برای شهردار محترم قابل درك است!)
در پایان شایسته است از رفتارکاملا منطقی،به دور از احساسات و جوانمردانه باستانی کاران شهرمان که با صبوری در قبال این مطلب، در دام خطرناکی که شهرداري بر سر راهشان نهاده بودند گرفتار نشدند،تقدیر نماییم.

مسعود نوري بازدید : 346 جمعه 01 خرداد 1394 نظرات (0)

تمام گزینه های روی میز اصلاح طلبان ترشیز در صورت عدم حضور خباز

علي اكبر عسكري /09153332553

  • توجه به برگزاری انتخاب مجلس دهم در اسفند ماه سال جاری،طبیعی است که مباحث مربوط به این انتخابات و گزینه های دو طیف اصلی اصول گرا و اصلاح طلب منطقه، از هم اکنون شکل جدی به خود بگیرد.آن گونه که از اتاق فکرهای اصلاح طلبان منطقه خبر می رسد زمزمه های عدم حضور خباز نماینده چهار دوره منطقه در مجلس،در این دور بسیار جدی تر از دوره های پیش است. در صورت قطعی شدن عدم حضور خباز که بیش از دو دهه همواره گزینه  اول اصلاح طلبان دیار در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده، این طیف سیاسی کاری سخت دشوار در انتخاب جایگزینی برای وی که مورد اجماع طیف های مختلف اصلاح طلب و اعتدال گرا بوده و در عین حال بتواند در این فاصله کوتاه تا انتخابات، در بین عموم مردم جایگاه و وجهه ای شایسته کسب کند در پیش روی دارد.در محافل غیر رسمی از این چهره ها به عنوان جایگزین احتمالی خبازدر انتخابات مجلس دهم یاد می شود:

    علی محمد خراعی: از اصلاح طلبان با سابقه دیار ترشیز،عضو فعلی شورای اسلامی شهر و مدیر سابق آموزش و پرورش کاشمر.عده ای او را لیدر در سایه اصلاح طلبان منطقه می دانند و قسمت عمده ای از موفقیت اصلاح طلبان در ادوار مختلف مجلس و شورای اسلامی شهر را نتیجه انسجام و اتحادی می دانند که با درایت او شکل می گرفته است.

    ایرج سعادتمند: مدیر فعلی آموزش و پرورش کاشمر و از ایدئولوگ ها و تئوری پردازان مطرح اصلاح طلبان منطقه که البته دارای وجاهت علمی هم هست.

    محمد خزاعی:  سفیر و نماینده دائم سابق ایران در سازمان ملل ، نماینده مردم رشت در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی، معاون 62 ساله فعلی وزیر اقتصاد و دارایی.این که با توجه به سابقه نمایندگی در  دو دوره مجلس و حضور در پست های کلان مدیریت سیاسی و اقتصادی کشور خود او تا چه حد مایل به حضور در این رقابت است کمی جای سئوال و تردید دارد.

    محمد رضا انبیایی: دبیر اجرایی 33 ساله کانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی که فارغ التحصیل دوره دکتری حرفه ای مدیریت کسب وکار با گرایش مدیریت استراتژیک است و فعالیتی قابل قبول در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد.پدر وی سابقه خدمت به عنوان شهردار بردسکن و حضور به عنوان نامزد انتخابات مجلس هشتم را داراست.پدر بزرگ مرحوم وی از روحانیون خوشنام منطقه  بوده است.شایع است که وی روابطی حسنه و نزدیک با اصلاح طلبان استان و کشور دارد.

    جعفر سلیمانی: شهردار فعلی کاشمر که سابقه شهرداری و عضویت در شورای اسلامی شهر بردسکن را در کارنامه دارد..استعدادی شگفت در پیمودن پر شتاب پله های ترقی را داراست، به گونه ای که در مدت زمانی اندک،موفق شد در جو متعصب و قومیت گرای بردسکن منتخب اول شورای شهر و به دنبال آن شهردار بردسکن شود.هر چند قدرت سخنوری خباز را ندارد، اما قدرت لابي بالایی دارد و عده ای معتقدند بهترین گزینه بعد از خباز و برگ برنده اصلاح طلبان در غیاب وی همین مهندس سلیمانی است که با توجه به جوان بودن می تواند چند سال شاه مهره اصلاح طلبان دیار در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

هم اكنون سامانه نظر سنجي در مورد عملكرد دو سال گذشته آقاي مهدي هنرور شهردار محترم بردسكن  در رديف سمت راست سايت فعال مي باشد. لطفا نظر خود را ثبت نماييد.

ضمنا براي اطلاع خوانندگان و تبادل افكار ،نظرات شما نيز نمايش داده مي شود.

مسعود نوري بازدید : 400 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

نشريه نداي بردسكن قصد دارد قضاوت در مورد عملكرد جناب آقاي مهدي هنرور شهردار محترم بردسكن را در نظر سنجي توسط شهروندان عزيز انجام دهد.لطفا در رديف سمت راست سايت به قسمت نظر سنجي وارد شويد و گزينه مورد نظر خود را اعلام فرماييد.نتيجه اين ارزيابي در شهريور 94 در نشريه چاپ خواهد شد.

مسعود نوري بازدید : 254 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

نشريه شماره 111 نداي بردسكن (نيمه دوم ارديبهشت) بيستم ارديبهشت منتشر مي شود

درسال 94 انشاالله در هر ماه 2 شماره نشريه در روز هاي پنجم و بيستم هر ماه منتشر مي شود.

نويسندگان و صاحب نظران عزيز مي توانند مطالب و نوشته هاي خود را جهت چاپ در شماره جديد نداي بردسكن حداكثر 5 روز قبل از چاپ ، به آدرس زير ايميل فرمايند:

nedabardaskan1388@gmail.com

آدرس ما : خيابان امام حسين (ع)، نرسيده به تالار رويا

همراه مدير مسئول  09153332157 ( رضا نوري)

مسعود نوري بازدید : 254 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

آن سوي خبرها  (چاپ در نشريه شماره 110 دو هفته نامه نداي بردسكن)

علي اكبر عسكري / سر دبير  09153332553

شورای هماهنگی ترافیک و لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز
در شهرستان ما هم مانند سایر شهرستان ها، شورایی وجود دارد به نام شورای هماهنگی ترافیک که طبق قانون پیشنهاد اصلاح هندسی معابر، تعریض، کم کردن عرض معابر، جابجایی معابر و ایجاد معابر جدید و یا حذف معابردر این شورا صورت می گیرد.اما با وجود این تشکیلات عریض و طویل، خیابان ها و معابر شهر ما بسیار حادثه خیزند و صورت نگرفتن کار کارشناسی کافی ازسوی این شورا بسیار محسوس است که به دو مورد ازآن اشاره می شود: اول این که دوربرگردان مقابل نان فانتزی شهروند در بلوار مطهری بسیار غیر استاندارد بوده و خود عامل ایجاد ترافیک و تصادف است و لزوم جا بجایی آن به شدت محسوس است. دوم این که لزوم ایجاد سرعت گیر در چند نقطه خیابان صدف با توجه به واقع شدن چند واحد آموزشی  در این خیابان به شدت مورد نیاز است.
نماینده مجلس در مسیر شعار زدگی و عوام زدگی!
این که در سال آخر مجلس نهم شاهد تکاپو و فعالیت محسوس نماینده محترم شهرمان در مجلس هستیم امری است طبیعی و قابل تقدیر.اما این که نماینده محترم در سخنرانی ها و دیدارهای مختلفی که دارد شعارزدگی و تکرار حرف های نخ نما شده را سرلوحه کار خویش قرار دهد یا آسفالت شدن یک جاده بین روستایی را در سطح یک پروژه ملی در بوق و کرنا نموده و برای افتتاح آن گوشه و کنار شهر را پر از بیلبورد و پارچه نوشته کند، جای حرف بسیار دارد.از جمله این عوام زدگی می توان به مانور افراط گونه نماینده محترم در جذب و توزیع اعتبارات ماده 180 اشاره نمود؛اعتباراتی که برای تعادل بخشی وضعیت توسعه ملی و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار و کم توسعه اختصاص یافته است و نماینده نقش تعیین کننده در جذب آن نداشته  و بنا به گفته آگاهان شاخص توزیع اعتبار ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه، مقایسه میانگین برخورداری در بخش های هر شهرستان با میانگین بخش های سطح استان وشهرستان ها با شهرستان ها در سطح کشوری است.
افزایش نگران کننده خودکشی در بعضی مناطق شهرستان
هر چند آمار دقیقی در زمینه میزان خودکشی در شهرستان در دست نداریم اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که متاسفانه خودکشی در شهرستان(به ویژه در بعضی مناطق خاص) افزایش یافته است و آمار مربوط در این زمینه بسیار نگران‌کننده است و نشان دهنده این که سلامت روانی جامعه در حد مطلوبی قرار ندارد. باید توسط نهادهای ذیربط و با همکاری دانشگاه ها در این زمینه کارهای تحقیقاتی انجام شود و بررسی صورت گیرد که چرا خودکشی در بعضی مناطق شهرستان زیاد است.در کنار آن  باید فرهنگ‌سازی در جامعه در این زمینه صورت گیرد و به مردم آموزش دهیم؛ چرا که مهم‌ترین عامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور، فرهنگ‌سازی است.
تخلفات محرز بعضی داروخانه های سطح شهر
در هر صنفی تخلف می‌شود اما چندان حاد نیست ولی تخلف داروخانه ها از آن جا که مستقیما با جان شهروندان مرتبط است از اهمیت و حساسیتی بالا برخوردار است. ازشهر خبر می رسد که تک و توکی از داروخانه های شهرستان، در زمینه دارو، مرتکب تخلفاتی مثل گران فروشی یا فروش داروهای گران قیمت تاریخ مصرف گذشته یا فروش دارو به صورت فله ای و فاقد برچسب تاریخ تولید و انقضای مصرف میشوند و لازم است نظارت بیشتری بر کار ذاروخانه ها در شهرستان صورت گیرد
تغییر پیاپی اسامی ومکان مدارس و گسست خاطرات نسلها
در حالی که هر ساله ازطریق رسانه ها با  خبر می شویم که فارغ التحصیلان مدرسه ای در فلان شهرستان بعد از گذشت چندین سال در همان مدرسه  دور هم جمع شده و خاطرات روزهای درس و مدرسه و نشستن بر نیمکت های کلاس و گوش دادن به درس معلم را زنده نموده اند، ظاهرا در شهرستان ما با نهادینه شدن بدعت نامبارک  تغییر پیاپی اسامی و محل مدارس قدیمی این امکان از بسیاری از محصلین نسل های گذشته گرفته شده چون مدرسه ای که آنها در آن تحصیل می کرده اند دچار تغییر اسم یا مکان و یا هر دو شده است.از جمله مدارس قدیمی که از این تغییر اسم و  جا به جایی مکان جان سالم به در نبردند می توان به مدرسه ابتدایی امام خمینی(ره)، مدارس راهنمایی هفده شهریور و مطهری و دبیرستان های شهید کاوه،آیت الله خامنه ای و آزادگان اشاره نمود.لازم است مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان این بدعت نامیمون را خاتمه داده تا بیش از این خاطرات نسل ها دچار گسست نشود و اگر بنا به ضرورت لازم است مقطع مدرسه ای عوض شود حداقل  از تغییر اسم آن خودداری شود.

مسعود نوري بازدید : 243 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 نشريه نداي بردسكن بدون شهرداري هم مي تواند به رشد و بالندگي خودش ادامه دهد

رضا نوري / مدير مسئول  09153332157

به دنبال ادعاي شهرداري محترم بردسكن مبني بر اينكه به دليل عدم چاپ پاسخ شهرداري به پيامك هاي چاپ شده در شماره 108 و 109 (ويژه نوروز) نشريه نداي بردسكن ، پاسخ پيامك ها را در نشريه نوبهار منتشر مي نماييم . چند نكته را متذكر مي شويم:
1- نشريه شماره 9 نوبهار در تاريخ94/2/1  چاپ شد، در حاليكه نداي بردسكن در تاريخ 94/2/5 منتشر گرديد و عملا شما صبر نداشتيد كه اولين شماره نشريه در سال 94 چاپ شود.
2-مطلب ديگر اينكه نزديك به 2 سال است كه پاسخ پيامك ها را بدون هيچ چشم داشتي و صرفا بخاطر احترام به مردم داريم چاپ مي كنيم ولي شما اخيرا با پاسخ هاي سطحي، فقط سعي در رفع تكليف و گمراه كردن شهروندان داشتيد تا جايي كه شاهد انتقادات شديد مردم نسبت به پاسخ هاي شما در سامانه پيامكي نشريه بوده ايم.
3- قانونا اين نشريه ملزم به چاپ پاسخ هاي شما نيست و اگر هم تا كنون پاسخ به پيامك ها را چاپ كرده ايم فقط به احترام مخاطبين محترم و جهت اطلاع رساني به آنها بوده است. نشريه، آنگاه موظف است جوابيه شما را چاپ كند كه پيامكي به صورت دروغ يا تهمت بيان شده باشد.
4- در مورد اينكه بيان فرموديد تا رجعت نشريه نداي بردسكن به مسير اصلي و عمل نمودن صادقانه در گزارش مطالب ،شهرداري بردسكن سفارشات آگهي خود را به نشريه نوبهار مي دهد، بايد گفت اين نشريه در طول 7 سال، عملكرد خود را بخوبي نشان داده است و اينكه شما تحمل انتقاد نداريد مشكل خود شماست. از طرفي بودجه 120 ميليون توماني فرهنگي شهرداري حق تمام متوليان فرهنگي ،گروه هاي نمايشي ،رسانه ها، دانشجويان و تمام كساني است كه آمده اند به فرهنگ شهرستان خدمت كنند و اينكه شما آن را در موارد دلخواه خودتان هزينه مي كنيد بايد پاسخگو باشيد و ريز ريز هزينه ها را مردم از شما مي خواهند!
5- اين را بدانيد كه نداي بردسكن پس از 7 سال فعاليت به اين درجه از اعتبار رسيده است كه بدون اتكا به شهرداري هم مي تواند به رشد و بالندگي خودش ادامه دهد و اين شما هستيد كه بخاطر چاپ تبليغات خودتان بايد منتظر نوبت چاپ از اين نشريه پر مخاطب باشيد. 
« تا سیه روی شود هر که در او غش باشد»

مسعود نوري بازدید : 271 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

داور غير ورزشي شماره 110 نشريه نداي بردسكن

کارت زرد  ، کارت قرمز، دست مریزاد !

با سلام به کلیه خوانندگان دو هفته نامه ندای بردسکن و آرزوی توفیق برای همگان دراولین روزهای دومین ماه سال.داور غیر ورزشی در سال 94 هم قصد دارد با توکل به ذات اقدس یگانه هم چنان جریانات مختلف در سطح شهرستان را رصد نموده و در حد توان خود انعکاس دهنده نقاط ضعف و قوت و فراز و فرودهای نهادها و ادارات مختلف باشد و البته استفاده از ادبیات فاخر به عنوان ابزاری موثر در جهت نیل به همدلی و هم زبانی، جایگاهی ویژه در این ستون خواهد داشت. در حالی وارد سال جدید شدیم که آخرین روزهای سال قبل پر حادثه بود و حوادثی مثل فرونشست زمین در بعضی روستاهای بخش شهرآباد یا آتش سوزی پر خسارت پاساژ حکمت زنگ خطر را در حوزه های برداشت غیرمسئولانه از منابع آبی و عدم مجهز بودن بسیاری از مراکز صنعتی,تجاری و تولیدی شهرستان به سیستم های هوشمند اطفاء حریق به صدا در آورد.وضعیت توزیع میوه و مرغ منجمد طرح تنظیم بازار نیز امسال وضعیتی نامطلوب داشت و خیلی ازشهروندان اصولا از توزیع این اقلام بی اطلاع بودند.داور غیر ورزشی کارت های زرد و قرمز و دست مریزادهای نوبرانه فصل بهار را این گونه رونمایی می کند:


کارت زرد به : فضای کم نور و دلگیر شب های شهر در ایام نوروز

کارت قرمز به :اداره ثبت اسناد و املاک بردسکن

دست مریزاد به : شهرداری های بخش های انابد و شهر آباد

دست مریزاد به: اقدام فرهنگ ساز شهرداری بردسکن در روزطبیعت

دست مریزادبه: برگزار کنندگان همایش خانوادگی در روستای سیر


                                                                                                           لطفا ادامه مطلب را كليك كنيد

مسعود نوري بازدید : 316 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

آن سوي خبرها  (چاپ در نشريه شماره 108 و 109 دو هفته نامه نداي بردسكن)

علی دایی،غش کردن داور و شهرداری بردسکن!


حتما خیلی از خوانندگان جریان داوری محسن قهرمانی در جریان بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در آذر ماه گذشته و اظهار نظر علی دایی مبنی بر «غش کردن داوربه سمت تیم حریف »را به یاد دارند. گرایش شهرداری در سفارش آگهی ورپرتاژ آگهی عمل کرد این نهادمردمی به طرف ماه نامه محترم نوبهار بردسکن هم درهمین معدود شماره های انتشار یافته این نشریه اظهر من الشمس است و فهم آن نیازبه هوش و ذکاوت چندانی هم ندارد.هر چند یکی از نشریات شهر مجاور هم  در این مدت از لطف بی کران و مستدام شهرداری شهر ما برخوردار بوده است؛ اما نمی دانیم چرابه محض انتشارویژه نامه نوروزی  نشریه نوبهار بردسکن و مشاهده رنگین نامه شهرداری بردسکن درآن بلافاصله یاد علی دایی افتادیم و دل مان برای او و اظهار نظرهایش تنگ شد! ظاهرا شهرداری بردسکن به گونه ای غیر منصفانه کاملا به یک سو غش کرده و از یاد برده که بودجه بالغ بر صد میلیونی این نهاد باید عادلانه تر توزیع شود و نشریه ندای بردسکن به عنوان اولین و قدیمی ترین نشریه شهرستان صرف نظر از این که دوستان بخواهند یا نخواهند، سهمی قابل توجه از بار فرهنگی شهر را به دوش می کشد. با توجه به عدم وجود حتی یک نفر تحصیل کرده و متخصص عمران و شهرسازی(از مهم ترین تخصص های مرتبط با شهرداری) در مجموعه شورای شهر و شهردار بردسکن،امید و انتظار زیادی از شهردار و شورای شهر در این مقوله نمی رود؛ سهم ناچیز شهرداری بردسکن در مقایسه با شهرداری کاشمر از اعتبارات ماده 180( که تخصیص آن بنا به تصریح نماینده محترم شهرستان در مجلس بر مبنای ارائه طرح و برنامه های دارای توجیه وکارشناسی شده بوده) هم مؤید این ادعاست.امید آن داشتیم که  با توجه به فرهنگی بودن حداقل 5 عضو شورای شهر و شخص شهردار محترم ،این نهاد در زمینه فرهنگی از برخورد تبعیض آمیز پرهیز شود .البته علاوه بر نشريه محلي، هنرمندان نيز معتقدند، شهرداری بردسكن برخوردی کاملا تبعیض آمیزبين گروه هاي فرهنگي از خود به نمایش گذاشته است.
به حاشیه راندن  خبر اعتراض قانون مند فرهنگیان بردسکن توسط خبرنگار  روزنامه خراسان
شنبه 16 اسفند ماه جاری نشست صمیمی نمایندگان مدیران مدارس و معلمین شهرستان با نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، با درخواست و پیگیری چند تن از فرهنگیان شهرستان در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.قسمت عمده جلسه هم به بیان مطالبات بر حق فرهنگیان،لزوم تلاش برای ارتقاء شان و منزلت معلمین و رفع تبعیض های درون و برون سازمانی و درخواست نمایندگان فرهنگیان از نماینده محترم جهت پیگیری این اموردر سطوح بالاتر اختصاص داشت .
مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان هم در سخنانی کوتاه مشکلات منطقه را در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد.با وجود آن که خبرنگار روزنامه خراسان هم در این جلسه حضور داشت،روز بعد که روزنامه خراسان منتشرشد فقط به سخنان غفوری مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان واسماعیل نیا نماینده محترم مجلس اشاره شده بود و از سخنان معلمین و مدیران ،مبنی بر مظلوم واقع شدن فرهنگیان که فلسفه اصلی تشکیل نشست مذکور بود هیچ  اثری دیده نمی شد.  عده ای از فرهنگیان شهرستان از این نوع انعکاس خبر توسط خبرنگار محترم خراسان و  به حاشیه رانده شدن موضوع اصلی نشست، حسابی دل خور بودند.
 پلیسی و امنیتی کردن فضا در روز اعتراض قانون مند فرهنگیان بردسکن
در حالی که در  دهم اسفند برخي فرهنگیان کشور برای بیان مطالباتشان و رساندن درد دل هایشان به گوش مسئولین از روش هایی چون اعتصاب و تحصن و ... استفاده کردند، فرهنگیان بردسکن به روشی کاملا قانونمند و پسندیده این کار را انجام دادند؛ در درجه اول در پایان وقت اداری با حضور در اتاق ریاست اداره از ایشان خواستند که جلسه ای با نماینده شهرستان ترتیب دهد و مدیریت هم با فراهم آوردن مقدمات جلسه ای که شنبه برگزار شد این امکان را فراهم آورد تا نمایندگان معلمان به امید اینکه نماینده شهرستان در مجلس، زبان گویای ایشان باشد مطالبات و خواسته های خود را مطرح کنند. .اما ذکر یک نکته در این جا ضروری است: در روز 10 اسفند ماه که قرار بود فرهنگیان سراسر کشور با حضور درمقابل مجلس،ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان ها با برگزاری تحصن سکوت، درد دل ها و نارضایتی شان را فریاد بزنند در اقدامی از روی کج سلیقگی، فضای اداره آموزش و پرورش شهر ما با قرار دادن چند مانع در مقابل در ورودی و گماشتن نگهبان و عکس برداری از معدود فرهنگیان حاضر،فضایی کاملا پلیسی و امنیتی به خود گرفت که هیچ توجیهی نداشت.مطمئن باشيد فرهنگیان، خویش را جزئی از نظام و مدافع آن می دانند و اجازه نخواهند داد اعتراض صرفا صنفی آنان توسط عده ای سوء استفاده چی  رنگ و بوی سیاسی  به خود گیرد.

مسعود نوري بازدید : 272 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

دو شهردار، دو عملكرد و دو طرز تفكر !؟

چهارمين نمايشگاه جامع مديريت شهري و دستاوردهاي شهرداري هاي سراسر كشور با حضور بيش از 300 شهرداري در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران از تاريخ 2 لغايت 5 اسفندماه برگزار شد. از منطقه ترشيز شهر هاي كاشمر و شهر آباد براي اولين بار در اين نمايشگاه شركت كردند اما شهرداري بردسكن علي رغم اينكه همه ساله در اين نمايشگاه شركت مي كرد در  يك سنت شكني ، اين فرصت را از دست داد .شهردار بردسكن علت شركت نكردن در اين نمايشگاه را گفته چون رقابت اساسی در این نمایشگاه وجود نداشته و از طرفي 9 ميليون مي بايست اجاره غرفه مي داديم و با هزينه ساخت دكور و اياب و ذهاب ،حدود 40 ميليون هزينه داشت كه تصميم گرفتيم اين مبلغ را صرف امور عمران و آباداني شهرمان كنيم.
در همين زمينه چند نكته قابل تامل به نظر مي رسد. جناب آقاي شهردار !
1- یکی از اهداف نمایشگاه، ایجاد هم افزایی بیشتر بین شهرداری های سراسر کشور می باشد که این نمایشگاه بدلیل گردآوری آنها در یک محدوده زمانی خاص، باعث می شود تا امکان تبادل تجربیات بین شهرداری ها بیشتر شود.
2- با توجه به اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس شاخص هایی که برای شهرداری تعریف میکند نسبت به ارزیابی آنها در مدت برگزاری نمایشگاه اقدام می نماید، این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا شهرداری ها خود را به استانداردهایی که برای آنها تعریف شده است نزدیک کنند.
3- حضور شرکت ها، سازندگان و کارخانجات که محصولات تولیدی آنها مرتبط با شهرداری ها می باشد، فرصت بسیار مناسبی بود تا شهرداری ها با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا آشنا شوند و بی واسطه نسبت به ارزیابی شرکتها و خرید مستقیم از آنها اقدام نمایند.
5- برپایی این نمایشگاه بدلیل وجود تجهیزات موجود در آن برای شهرداریها و استفاده از این امکانات، می تواند جهت تسریع و تسهیل در رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت رسانی شهروندان موثر باشد.
حضور چند شهرداری ازاستان یزد كه اگر نگوییم بیش از شهردار محترم شهر ما ،حداقل به اندازه ایشان ، دلشان برای سرمایه های مردم می سوزد، نشان دهنده این است که شرکت در این نمایشگاه را نباید ساده لوحانه به حساب صرفه جويي در هزینه گذاشت بلکه نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. حداقل مزیت شرکت در این نمایشگاه آشنایی شهردار و بعضی اعضای شورا ،آشنایی آنها با برنامه ریزی و ارائه برنامه های قابل توجیه برای جذب اعتبارات بود ، آن گاه شاید در سال آینده بهتر می توانستیم سهم منصفانه خود را از اعتبارات، مثلا اعتبارات ماده 180جذب نماییم و وضع مان از سال جاری که در آن جذب اعتبارات توسط  شهرداری کاشمر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان شد و سهم شهرداری بردسکن فقط350 میلیون تومان ، بهتر می شد.
جناب شهردار! گيريم كه شما نخواستيد 40 ميليون هزينه كنيد ،لااقل مي توانستيد شخصا 500/24 تومان به اتوبوس بدهيد و سري به نمايشگاه مي زديد.آنگاه مي توانستيد مثل بعضي آقايان شهردار پر تلاش و با تجربه شهرهاي همجوار كه سه مورد دستور از وزير و مسئولين ارشد كشوري با اعتبار چندين ميليارد تومان گرفتند شما هم يك مقداري براي شهرمان اعتبار مي گرفتيد.حداقل هيچي كه نمي دادند اجاره غرفه و اياب و ذهاب شما را صد در صد تقبل مي كردند.
هيچي كه نمي دادند لااقل در يك حركت انسان دوستانه، از نزديك يك عرض خداقوتي به شهرداري هاي شهر آباد و كاشمر اعلام مي كرديد تا خستگي و بيدار خوابي هاي چند روزه اشان از بين مي رفت.با وجود اينكه به رسم ادب دعوت نامه هم براي شما ارسال كرده بودند.
تقدير مي كنيم از شهردار محترم كندر ،خليل آباد و انابد كه علي رغم اينكه غرفه نداشتند به تهران رفتند و عرض خدا قوت كردند و كمك ها و اعتبارات خوبي هم براي شهرشان گرفتند. لطفا ميز را رها كنيد ، مردم رئيس نمي خواهند ، خادم مي خواهند!  

مسعود نوري بازدید : 309 یکشنبه 24 اسفند 1393 نظرات (0)

داور غیر ورزشی نشريه شماره 108 و 109 نداي بردسكن

کارت زرد  ، کارت قرمز، دست مریزاد !

چند دست مریزاد آخر سالی


با درود بی انتها به کلیه خوانندگان نشریه ندای بردسکن و علاقه مندان  ستون داور  غیرورزشی و تشکر  از خوانندگانی که یک سال دیگر ستون داورغیرورزشی را دنبال نمودند،به داورغیر ورزشی سوژه پیشنهاد کردندو با پیشنهادات و نقدهای منصفانه خود باعث رونق بیشتر این ستون شدند.سال 93 با همه تلخ وشیرینش روزهای آخر خود را سپری می کند و همه در حالی منتظر قدوم بهار و نوروزیم که بالاخره درآخرین ماه سال آسمان با شهر ما مهربان شد وسخاوت مندانه بر کوه و در و دشت بارید و امید را در دل کشاورزان و دامداران و همه مردم زنده کرد.داور غیر ورزشی دراین شماره نشریه که حال و هوایی نوروزی دارد، قصد بالا بردن کارت های زرد و قرمزش را ندارد و صرفا به چند دست مریزاد بسنده می کند:

دست مریزاد اول  به نیکوکاران وخیرین شهرستان

دست مریزاد دوم به فرمانده انتظامی  و مدیرآموزش و پرورش

دست مریزاد آخر به نشریه ندای بردسکن

 

                                                    لطفا ادامه مطلب را كليك كنيد

مسعود نوري بازدید : 425 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (2)

سخني دوستانه با همكارانمان در نشريه نوبهار

نويسنده : رضا نوري ، مدير مسئول نشريه نداي بردسكن

09153332157

تبريك مي گويم از اينكه در آستانه ششمين ماه فعاليت مطبوعاتي خود هستيد. فعاليت در عرصه مطبوعات علاقه و روحيات خاصي را مي طلبد. رسانه ها  فرهنگ سازند لذا بايد مديراني خود ساخته، سكانداري اين رسالت خطير را عهده دار شوند ، كساني كه از هر نظر الگوي جامعه باشند و محبوب دلها قرار گيرند. امروزه مردم، رسانه ها را به عنوان يك اسوه مي شناسند و به آنها ايمان دارند . مردم پذيرفته اند كه رسانه ها پاك و مطهر و بي نقصند. از آنجا كه رسانه ها با انتقاد سازنده و ارائه راهكار ، مسئوليت هدايت جامعه را بر عهده دارند ، خيلي بايد مراقب حركات و رفتار خود باشند تا خداي نكرده مورد بي اعتمادي واقع نشوند.
رسانه در شهرستان، با  سالها زحمت و مشقت و تجربه به جايگاه مطلوبي رسيده است و پسنديده نيست با حركاتي نسنجيده اين وجهه نيكو خدشه دار شود.بايد بكوشيم خطا نكنيم تا مورد انتقاد قرار نگيريم  و ديگران فرصت سرزنش پيدا نكنند. حركت رسانه حركت بر لبه تيغ است ،كوچكترين اشتباه از ناحيه يك نفر ، حيثيت جامعه مطبوعاتي را به باد مي دهد و آنگاه كه اعتماد مردم را از دست بدهيم ديگر هيچي نداريم. بياييددر اين مقطع كه نظام به رسانه نياز دارد بازوي توانمند نظام باشيم .جا داشت در دهه مبارك فجر به جاي  پرداختن به مسايل حاشيه اي كه باعث خرده گرفتن به رسانه مي شود و شان وجايگاه رسانه را پايين مي آورد با انعكاس خدمات انجام شده و دستاوردهاي نظام ،خستگي را از وجود مسئولان پر تلاش پاك نمود.

مسعود نوري بازدید : 434 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (2)

سرمقاله : سخنی با فرماندار جدید شهرستان بردسکن

نويسنده : علي اكبر عسكري/  09153332553

سرانجام در بيست و يكمين ماه استقرار دولت دکتر روحانی، انتظارها برای تغییر نماینده عالی دولت در شهرستان بردسکن به پایان رسید و با معرفی جناب آقای برات علی نیا به عنوان هشتمین فرماندار شهرستان،به 9 سال سیطره کامل اصول گرایان بر فرمانداری بردسکن پایان داده شد.اصول گرایانی که از اواخر دی ماه 84 و معرفی علیزاده به عنوان جانشین صالح نیا فرماندار وقت( در روزی که فرمانداران هر سه شهر کاشمر ،بردسکن و خلیل آباد عزل شده و فرمانداران دولت مهرورزی! به جای آنان معرفی شدند) سکان هدایت نمایندگی عالی دولت در شهرستان بردسکن را در دست داشتند.
                                                                                               

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل های تهران
  • مجمع خیرین سلامت
  • آموزشگاه فوق هوشمند کامپیوتر پوراکبر
  • فرهیختگان کبودان
  • روستای جلال آباد
  • اسماعیل قلی پور
  • موسسه فرهنگی هنری کامپیوتر پوراکبر
  • آموزشگاه کامپیوتر وحسابداری اربابی و بهورزان
  • طبیعت زیبای بردسکن
  • آموزشگاه کامپیوتر وحسابداری اربابی و بهورزان
  • پشت پرچين مدرسه
  • مؤسسه علمی فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) بردسکن
  • آموزشگاه فنی و حرفه ای نامیران
  • تعزیه روستای باب الحکم
  • دیار ییلاقی ام بیجورد
  • گروه کوهپیمایی هیئت کوهنوردی بردسکن
  • وبلاگ روستای هدک
  • وبلاگ گلهای حضرت مریم شهرستان بردسکن
  • ★دانلود نیم★
  • شفا 110
  • گروه کوهنوردی بانوان دوستدار طبیعت بردسکن
  • کویرنمک بردسکن(نمکه)
  • » بـــردسکــن جـــوانـ «
  • کسری
  • پدیده های زمین شناسی شهرستان بردسکن
  • وبلاگ رسمی روستای باب الحکم
  • وبسایت روستای کوشه بردسکن
  • وبلاگ نسیم بردسکن 1374
  • بازارچه اینترنتی بردسکن
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    آیا از نشریه ی ندای بردسکن رضایت دارید؟
    عملکردمهندس سلیمانی شهردارقبلی بردسکن چگونه بود؟
    عملكرد جناب آقاي مهدي هنرور شهردار بردسكن را طي دو سال گذشته چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 112
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 577
  • بازدید کلی : 167,341
  • کدهای اختصاصی
    www.bia2bardaskan.ir